Over BAM Gebouwservices
BAM Gebouwservices levert een volledig pakket aan kwalitatief hoogwaardige facilitaire diensten, waaronder technisch beheer en onderhoud, klimaat en verduurzaming, receptie en schoonmaak. Met het uitgebreide netwerk van eigen servicemedewerkers en betrouwbare partners is BAM Gebouwservices lokaal aanwezig en landelijk actief. De organisatie fungeert als strategisch & tactisch onderhoudspartner en verbetert haar dienstverlening continue.
De uitdaging
Hoewel de vastgoedsector een 'lagging industry' is voor wat betreft digitalisering, gaat de digitaliseringsgolf nu in volle vaart door de gebouwde omgeving. Trends op het gebied van IoT, data analytics en verduurzaming, hebben aanzienlijk impact op de manier waarop BAM haar klanten kan helpen om gebouwen duurzamer, gezonder en 'slimmer' te maken. Om het businessmodel van BAM Gebouwservices aan te passen aan deze veranderende omstandigheden, is de smart building statup Up by BAM in het leven geroepen.
Wat hebben we gedaan
We zijn begonnen met het ontwikkelen van een gedeelde visie, het formuleren van een ambitie en het opstellen van een roadmap. Met dit plan is funding vanuit de Board veiliggesteld, dat uitvoering van het plan mogelijk heeft gemaakt. Vervolgens is gestart met opbouw van een team waarin o.a. business development, smart building consultancy en data science is vertegenwoordigd. Met dit team is gewerkt aan het ontwikkelen van smart building services, de bijbehorende technologie en verdienmodellen. Deze zijn nieuwe diensten zijn vervolgens bij diverse klanten van BAM geleverd en worden continue verbeterd. Dit maakt BAM Gebouwservices ook in de digitale gebouwde omgeving, de strategisch partner van de klant is!
"Het digitaliseren van onze dienstverlening en meer data-gedreven werken, is essentieel voor BAM Gebouwservices om ook in de digitale gebouwde omgeving strategisch partner van de klant te blijven.
SunriseCompany heeft ideeën die al lang door de organisatie galmden, gefilterd en selectief in de praktijk weten te brengen. Wat ik krachtig vind van Jordi is dat hij in staat is geweest de vele denkrichtingen, markt trends en technologische ontwikkelingen, te vertalen naar 1 visie, missie en een uitvoerbaar plan. Daarbij schakelt hij gemakkelijk tussen het leiden van strategische discussies met de directie en hands-on executie in de praktijk. Zowel bij het aantrekken van de juiste mensen, de vormgeving van proposities en de ontwikkeling van de benodigde technologie, heeft hij een essentiële rol gespeeld."
"Het digitaliseren van onze dienstverlening en meer data-gedreven werken, is essentieel voor BAM Gebouwservices om ook in de digitale gebouwde omgeving strategisch partner van de klant te blijven.
SunriseCompany heeft ideeën die al lang door de organisatie galmden, gefilterd en selectief in de praktijk weten te brengen. Wat ik krachtig vind van Jordi is dat hij in staat is geweest de vele denkrichtingen, markt trends en technologische ontwikkelingen, te vertalen naar 1 visie, missie en een uitvoerbaar plan. Daarbij schakelt hij gemakkelijk tussen het leiden van strategische discussies met de directie en hands-on executie in de praktijk. Zowel bij het aantrekken van de juiste mensen, de vormgeving van proposities en de ontwikkeling van de benodigde technologie, heeft hij een essentiële rol gespeeld."
- Directeur BAM Bouw & Techniek - FM Services